در آیات کریمه قرآن دلیلى که دلالت بر عدد اسماء حسنى کند و آن را محدود سازد وجود ندارد ، بلکه از ظاهر آیه الله لا اله الا هو له الاسماء الحسنى و آیه و لله الاسماء الحسنى فادعوه بها و جمله له الاسماء الحسنى یسبح له ما فى السموات و الارض و امثال آن بر مى‏آید که هر اسمى در عالم که از جهت معنا احسن اسماء بوده باشد آن اسم از آن خداست ، پس نمى‏توان اسماء حسنى را شمرد و به عدد معینى محدود کرد .
ولى آن مقدارى که در خود قرآن آمده صد و بیست و هفت اسم است : ( الف ) – اله ، احد ، اول ، آخر ، اعلى ، اکرم ، اعلم ، ارحم الراحمین ، احکم الحاکمین ، احسن الخالقین ، اهل التقوى ، اهل المغفره ، اقرب ، ابقى .
( ب ) – بارى ، باطن ، بدیع ، بر ، بصیر .
( ت ) – تواب .
( ج ) – جبار ، جامع .
( ح ) – حکیم ، حلیم ، حى ، حق ، حمید ، حسیب ، حفیظ ، حفى .
( خ ) – خبیر ، خالق ، خلاق ، خیر ، خیر الماکرین ، خیر الرازقین ، خیر الفاصلین ، خیر الحاکمین ، خیر الفاتحین ، خیر الغافرین ، خیر الوارثین ، خیر الراحمین ، خیر المنزلین .
( ذ ) – ذو العرش ، ذو الطول ، ذو انتقام ، ذو الفضل العظیم ، ذو الرحمه ، ذو القوه ، ذو الجلال و الاکرام ، ذو المعارج .
( ر ) – رحمان ، رحیم ، رؤوف ، رب ، رفیع الدرجات ، رزاق ، رقیب .
( س ) – سمیع ، سلام ، سریع الحساب ، سریع العقاب .
( ش ) – شهید ، شاکر ، شکور ، شدید العقاب ، شدید المحال .
( ص ) – صمد .
( ظ ) – ظاهر .
( ع ) – علیم ، عزیز ، عفو ، على ، عظیم ، علام الغیوب ، عالم الغیب و الشهاده .
( غ ) – غنى ، غفور ، غالب ، غافر الذنب ، غفار .
( ف ) – فالق الاصباح ، فالق الحب و النوى ، فاطر ، فتاح .
( ق ) – قوى ، قدوس ، قیوم ، قاهر ، قهار ، قریب ، قادر ، قدیر ، قابل التوب ، القائم على کل نفس بما کسبت .
( ک ) – کبیر ، کریم ، کافى .
( ل ) – لطیف .
( م ) – ملک ، مؤمن ، مهیمن ، متکبر ، مصور ، مجید ، مجیب ، مبین ، مولى ، محیط ، مقیت ، متعال ، محیى ، متین ، مقتدر ، مستعان ، مبدى ، مالک الملک .
( ن ) – نصیر ، نور .
( و ) – وهاب ، واحد ، ولى ، والى ، واسع ، وکیل ، ودود .
( ه ) – هادى .

 ترجمهالمیزان جلد۸/صفحه۴۶۷